Aby konstruktéři pneumatických systémů vyhověli současným normám, musejí brát v potaz také odvzdušnovací ventily a brzdnou dobu pneumatických pohonů v daném zařízení.
Aby konstruktéři pneumatických systémů vyhověli současným normám, musejí brát v potaz také odvzdušnovací ventily a brzdnou dobu pneumatických pohonů v daném zařízení.
Pneumatické systémy jsou často využívány tam, kde by použití elektřiny s sebou neslo příliš vysoké riziko. Jako nejčastější příklady můžeme uvést důlní stroje nebo zařízení ponořená pod vodou, respektive v ní stojící.
Laicky řečeno, tření je síla, která brání jednomu povrchu klouzání nebo valení po jiném povrchu. Proto lze říci, že ke tření dochází pouze, když dva povrchy jsou ve vzájemném pohybu, například když se hřídel otáčí v radiálním ložisuo, nebo když se kuličkové ložisko otáčí ve své oběžné dráze.