Proč je horký stlačený vzduch špatný?
13.03. 2019by Admin E-konstruktérJedním z vedlejších produktů výroby stlačeného vzduchu je velké množství generovaného tepla.
Toto teplo produkují kompresory a sušičky vzduchu a je nutno jej z kompresorovny odstranit, protože by jinak mělo nepříjemné následky.
Velmi častým problémem u vzduchem chlazených kompresorů je předpoklad, že horký vzduch odčerpaný zchladicího výstupu se nějakým způsobem odvede od chladicího vstupu kompresoru.V mnoha případech není pro odvádění horkého vzduchu k dispozici žádné potrubí, nebo v některých případech je toto potrubí neúplné.To je obvykle chyba.
S překvapením často tak zjistíme, že horký vypouštěný vzduch se jen velmi obtížně mísí s přívodním vzduchem chladícího zařízení.Nechce to probíhat přirozeně.Vzduch vypouštěný z kompresoru by měl logicky stoupat do horní části místnosti, přičemž chladnější vzduch přichází do vstupních vypouštěcích roštů vespodu místnosti, ale docela často se tak neděje. Důsledkem toho je to, že kompresor pohlcuje chladicí vzduch, který je mnohem teplejší, než je žádoucí z důvodu neúmyslného zkratového obtoku z vypouštěného vzduchu.
Tím, že se horký vzduch dostává do chladicího vzduchu způsobuje, že se kompresor přehřívá a vypouští velmi horký stlačený vzduch.Tento velmi horký stlačený vzduch obsahuje více vlhkosti, než je normální, a způsobuje přetížení sušičky vzduchu, zejména pokud se samotná sušička musí ochlazovat stejným horkým vzduchem.Přetížená sušička umožňuje, aby se do zařízení dostával vlhký stlačený vzduch, který uvnitř rozváděcích trubek kondenzuje, což způsobuje znečištění.Při pokusu tuto kontaminaci odstranit obsluhující personál zařízení často otevře větrací kanály scílem vyčistit znečištěné potrubí, čímž se kompresor ještě více zatíží a přehřívá, čímž se problém dále komplikuje.
Tam, kde je to možné, vypouštějte horký vzduch od kompresoru přes dobře utěsněné a tepelně izolované potrubí, které vede ven z místnosti.Odstraňte sálavé teplo pomocí přídavného příčného větrání.Dobře navržený ventilační systém vás ochrání před problémy s přehříváním, a možná se vám podaří přivést horký vzduch i do míst, kde je teplo potřeba, čímž v zimě ještě uspoříte.
zdroj: pneumatictips.com