TOPlist
header-print
Sekce

Novinky

Pět jednoduchých kroků jak prodat váš projekt vyššímu managementu

11.07. 2013by Admin E-konstruktér

Technici a lidé z provozu zpravidla nepatří mezi ty nejlepší obchodníky. Vlastnosti, díky kterým vynikají ve své práci, nejsou při obchodování zrovna výhodou.

Většina těchto odborníků si buduje kariéru spíše v tichosti a politikaření nezbytné pro rychlé šplhání kariérním žebříčkem jim nejde příliš pod nos. Místo dlouhých řečí raději jednají.

Někdy je to na škodu, neboť často není ve firmě pro vedení projektu a pro klíčová rozhodnutí nikdo povolanější (alespoň z hlediska odbornosti). Ti, kteří firmu znají zevnitř a vědí, co funguje a co nikoli, by si neměli nechávat své poznatky a nápady pro sebe, ale měli by se snažit o jejich uplatnění. K tomu je zapotřebí získat nadšenou podporu vyššího vedení, jelikož bude na něm, aby schválilo finanční pokrytí, zajistilo pracovní sílu, potřebné vybavení, atd. Předtím je ale nezbytné zahrát si na obchodníka a tuto podporu vyjednat. K tomu potřebuje technik disponovat alespoň základními obchodnickými dovednostmi. Zde uvádíme pět kroků, které vám mohou pomoci při prodávání vašeho projektu nebo nápadu vedení.

Předveďte, že znáte problém i jeho řešení

To je pro techniky většinou snadné. S problémy, o kterých mají hovořit, se totiž setkávají dennodenně a jsou si dobře vědomi komplikací, které způsobují. Těžší už je popsat to výstižně druhým. K tomu je zapotřebí umět vysvětlit nebo názorně ukázat, jak vaše řešení zmírní újmu, kterou tyto problémy firmě působí. Je důležité, abyste si získali důvěru ve vaše znalosti a vědomosti, protože vedení musí být přesvědčeno, že se s vámi vydává správnou cestou.

Ukažte přidanou hodnotu, kterou projekt přinese

To také není dovednost, kterou by technici zrovna vynikali. Budete totiž muset vykreslit, jak budou věci vypadat v budoucnu. Konkrétně řečeno, budete muset u každé hmotné položky, kterou vytváříte, objasnit, jak souvisí s ostatními a přispívá k finálnímu řešení.

Jedním z nejčastějších problémů, na které technici v této fázi narážejí, je, že se mylně domnívají, že jsou lidem z vedení tyto souvislosti jasné. Mějte ale na paměti, že většina z těch, komu se budete snažit vaše nápady prodat, jimi nežijí každý den. Vaší povinností pak bude vše jim vysvětlit. Projděte rychle seznam věcí, které nabízíte a ukažte jim, jak je každá z nich nezbytná pro kvalitu celkového řešení. Pokud je to možné, učiňte tak za pomoci modelů, maket, demo snímků, zkrátka čehokoli, na čem bude vidět hmatatelná podoba, což může zažehnout jiskru nadšení, díky které za vámi budou lidé z vedení stát, pokud by v budoucnu měly nastat komplikace.

Dbejte především na kvalitu

Jednoduše řečeno, musíte předvést, že vámi navrhovaný plán je nejen snadno proveditelný a ekonomicky realizovatelný, ale jeho výsledek bude také dostatečně kvalitní. Udělejte vše, co je ve vašich silách, abyste vedení o této kvalitě přesvědčili. Do toho možná bude nezbytné zapojit odborníky z různých oblastí, kteří by vaše rozhodnutí schválili, dost možná ale bude stačit, když pozvete manažery na průběžné hodnotící schůzky. Dalším způsobem, jak dosáhnout snadného prodeje, může být, když vedení přesvědčíte, že je váš plán v souladu s nejlepšími osvědčenými postupy na trhu, resp. u konkurence.

Zdroj: www.machinerylubrication.com

hodnocení

Diskuze