Hydraulika: odstraňování závad - poruchy válců
10.09. 2013by Admin E-konstruktérHydraulický válec se může porouchat z mnoha důvodů. Tento článek by Vám měl pomoci k analýze příčin poruch a jejich odstranění.
Projev poruchy |
Možné příčiny |
Opatření |
Poškrábaná pístnice válce |
Kontaminace oleje nečistotami |
Vypláchnout celý systém |
Poškrábaná trubka válce (vnitřní povrch) |
Nečistoty v oleji |
Vypláchnout celý systém |
Ohnutá pístní tyč |
Nadměrné zatížení pístnice vzpěrem - pevnostní výpočet vzpěru |
Zkontrolovat provozní parametry |
Prasklé svary mezi čelem a tělem válce |
Rázové zatížení |
Zkontrolovat provozní parametry |
Poškozené oko pístnice |
Rázové zatížení |
Zkontrolovat provozní parametry |
Pístní tyč opotřebovaná na 1 straně |
Nedostatečné uložení pístníce - ložisko |
Zvětšit ložisko pístnice |
Těsnění pístnice je vytlačené ven |
Zvýšený tlak ve válci |
Zkontrolovat tlak ve válci |
Únik oleje kolem pístnice |
Poškozený O-kroužek |
Zkontrolovat vůle pístnice |
Důlky na pístnici |
Koroze |
Použít nerez materiál na pístnici |
Zkorodovaný vnitřní povrch válce |
Voda v oleji |
Vyměnit olej |
Únik oleje těsněním |
Použité nevhodné těsnění (materiál) |
Zkontrolujte kompatibilitu těsnění a provozních podmínek |
Válec je příliš horký |
Vnitřní průsaky |
Zkontrolujte vnitřní tlaky ve válci pomocí bypassu |
Chvění pístnice na konci zdvihu |
Opotřebení ložisek |
Demontujte válec a zkontrolujte ložiska |
Pístnice se nevysouvá/nezasouvá |
Vnitřní průsak ve válci |
Demontujte válec a zkontrolujte těsnění pístu |
"slip stick" efekt = cukání pístnice, chvění pístnice |
Nedostatečné mazání ucpávky nebo těsnění |
Drsný povrch pístnice nebo válce |
Ztráta síly válce |
Vnitřní průsak ve válci |
Demontujte válec a zkontrolujte těsnění pístu |